
- alex.toth
- 0 comentarii
- 2870 Vizualizări
Sute de angajaţi Azo, preluaţi de Moldocor, Tiab, Via Terra Spedition şi JCR
19 martie 2014300 din cei 2.600 de angajaţi ai combinatului Azomureş din Târgu-Mureş au fost externalizaţi, din 2013 până în prezent, către diverse companii din ţară. Potrivit sindicaliştilor, numărul personalului externalizat se va dubla începând cu data de 1 aprilie 2014. Principalii angajatori ai celor aproximativ 600 de muncitori externalizaţi care îşi desfăşoară activitatea în cadrul celui mai mare producător de îngrăşăminte chimice din România sunt Via Terra Spedition Cluj Napoca, Moldocor Piatra Neamţ, Tiab Bucureşti şi JCR Christof Consulting Brazii de Sus. În anul 2012, cele patru companii au raportat următorii indicatori de performanţă: afaceri de 404,3 milioane lei, profit de 10,2 milioane lei şi peste 1.600 de salariaţi.
300 de contracte de muncă, cesionate
Purtătorul de cuvânt al combinatului Azomureş, Ovidiu Maior, a explicat că procesul de externalizare a personalului a demarat în anul 2013 prin reorganizarea activităţii din cadrul secţiei de căi ferate industriale. “Activitatea realizată până atunci de angajaţi ai Azomureş a fost preluată de Via Terra Spedition din Cluj Napoca, companie ce a preluat întreg colectivul de angajaţi”, a declarat, pentru cotidianul Zi de Zi, Ovidiu Maior. “În ultimele luni au fost semnate contracte de externalizare pentru secţiile Reparaţii Mecanice, Electroenergetică, Hidroenergetică, Termoenergetică, serviciul Coordonare Urmărire Construcţii şi Atelierul Proiectare cu trei companii cu experienţă în fiecare domeniu în parte. Este vorba de 300 de angajaţi ale căror contracte individuale de muncă au fost cesionate către firmele partenere, cu respectarea contractului colectiv de muncă semnat la nivelul Azomureş”, a completat Ovidiu Maior.
Alte externalizări, în analiză
Potrivit acestuia, procesul de externalizare a angajaţilor va continua cu alte departamente, însă doar după o analiză prealabilă. “Decizia cu privire la externalizarea unor servicii din cadrul Azomureş are la bază eficientizarea activităţilor de mentenanţă şi profesionalizarea angajaţilor de pe platforma de producere a îngrăşămintelor. În continuare sunt analizate departamentele care vor mai intra în procesul de externalizare, o decizie finală urmând să fie luată abia după realizarea analizei”, a subliniat Ovidiu Maior.
Vânzările pe piaţa românească, în creştere
În exerciţiul financiar 2013, volumul de îngrăşăminte livrate pe piaţa autohtonă a crescut cu 25 de procente comparativ cu anul 2012. “În ceea ce priveşte cifrele pentru anul 2013 s-a reuşit creşterea volumelor de îngrăşăminte livrate pe piaţa românească, parte din strategia anunţată de noul acţionar odată cu preluarea companiei în 2012. Astfel, Azomureş a livrat în 2013 aproximativ 520.000 de tone de îngrăşăminte, cu 25% mai mult decât în 2012. Diferenţa până la 1,18 milioane tone a fost exportată în ţările în care Azomureş a livrat şi în ultimii ani. În paralel se află în executare planul de investiţii anuntat, de peste 200 de milioane de euro, ce are ca termen de finalizare sfârşitul anului 2015. S-a reuşit păstrarea unui număr constant de angajaţi care lucrează pe platforma Azomureş, aproximativ 2.600 de persoane”, a punctat Ovidiu Maior.
Sindicaliştii, împotriva externalizării
Liderul Sindicatului Alternativa 2002, Mariana Dăndărău, a declarat că poziţia sindicaliştilor vis a vis de externalizarea personalului rămâne aceeaşi, şi anume împotrivă. “Poziţia sindicatului rămâne aceeaşi, şi anume că nu acesta era momentul şi nici prioritatea Azomureşului deoarece externalizarea va duce la creşterea costurilor care în final va însemna falimentarea societăţii. Aceasta a fost părerea noastră, de aceea am şi pichetat Prefectura, am fost şi la Bucureşti, am făcut memorii în sensul acesta şi lucrurile cum au decurs până acum ne-au arătat că se întâmplă chiar acest lucru: cresc cheltuielile, încă lucrurile nu sunt aşezate. Cred că important pentru noi erau investiţiile care trebuiau făcute şi după aceea externalizarea, şi nu invers”, a afirmat Mariana Dăndărău.
600 de externalizări, din 1 aprilie
Reprezentanta sindicaliştilor a dezvăluit şi numele câtorva companii către care s-au făcut externalizările de personal. “Către Moldocor s-au externalizat mecanicii. În ce priveşte căile ferate uzinale, externalizarea s-a făcut către Via Terra Spedition, o societate din Cluj. A fost prima externalizare. A fost apoi ce înseamnă întreţinerea electro către firma Tiab, din 1 aprilie, şi ATM către SC Spoting, ambele fiind membre ale Grupului Vinci. Compania JCR e din Ploieşti, pentru mecanici. La noi s-au externalizat mai mulţi. Mecanicii s-au externalizat către Moldocor, pe ce înseamnă static, şi dinamicile şi o parte din statice spre JCR. Până în acest moment sunt aproximativ 600 de persoane, cu tot cu electro, cu tot cu cei externalizaţi din aprilie. Deja muncitorii au primit notificările”, a menţionat Mariana Dăndărău.
Negocieri dure cu noii angajatori
De asemenea, preşedintele Sindicatului Alternativa 2002 a precizat că sindicaliştii au purtat negocieri cu firmele care au preluat angajaţii. “În afară de faptul că noi ne-am opus acestor externalizări cât am putut, cu firmele care au preluat – noi am înţeles că ele nu au nicio vină, dacă nu erau ele erau altcineva – am încheiat protocol astfel încât un an de zile salariaţii să nu poată fi concediaţi pentru motive ce nu ţin de persoana lor, deci să nu se poată face restructurări, să nu poată fi mutaţi din Azomureş pentru că firmele fiind din altă parte poate asta aveau de gând. La unele firme am negociat că atâta timp cât operează în Azomureş vor acorda cel puţin aceleaşi drepturi salariaţilor cu ale salariaţiilor proprii, că anual vom rediscuta acest aspect, al menţinerii drepturilor salariale. Asta am făcut cu fiecare firmă”, a subliniat Mariana Dăndărău.
Moldocor SA Piatra Neamţ îşi desfăşoară activitatea din decembrie 1990 în domeniul lucrărilor speciale de construcţii şi are trei administratori: Pantelimon Roşu, Valentin Spita şi Mihai Bătrânu.
An Cifră de afaceri Profit Angajaţi
2012 56.783.959 lei 4.405.925 lei 296
2011 55.875.694 lei 3.621.407 lei 348
2010 69.836.961 lei 4.782.905 lei 333
2009 66.508.767 lei 5.465.831 lei 303
2008 72.596.715 lei 9.212.772 lei 311
(Sursa: www.listafirme.ro)
JCR Christof Consulting SRL s-a înfiinţat în decembrie 2007, are ca obiect de activitate activităţi de inginerie şi consultanţă tehnică legată de aceasta şi este subsidiara companiei austriece Christof Holding AG. De asemenea, societatea cu sediul în localitatea prahoveană Brazii de Sus este administrată de neamţul Wolfgang Koch şi austriacul Franz Kitting Muhr.
An Cifră de afaceri Profit Angajaţi
2012 189.460.571 lei 3.432.064 lei 450
2011 69.832.192 lei 1.563.937 lei 288
2010 116.063.811 lei 1.986.187 lei 352
2009 74.213.344 lei 1.672.426 lei 420
2008 98.083.795 lei 17.965.486 lei 348
(Sursa: www.listafirme.ro)
Via Terra Spedition SRL Cluj Napoca s-a înfiinţat în iunie 2001, are ca obiect de activitate transporturi de marfă pe cale ferată şi are un acţionar unic, în persoana lui Iulian Gaga.
Anul Cifra de afaceri Profit Angajaţi
2012 13.447.689 lei 214.841 lei 175
2011 12.918.514 lei 504.682 lei 154
2010 11.827.298 lei 1.381.011 lei 148
2009 15.116.845 lei 1.369.878 lei 142
2008 17.604.835 lei 942.564 lei 124
(Sursa: www.listafirme.ro)
Tiab SA Bucureşti datează din 15 aprilie 1991, prestează activităţi în domeniul lucrărilor de instalaţii electrice, este membră a grupului francez Vinci Energies şi are cinci administratori, cetăţenii români Petre Dănău, Liviu Florea şi cetăţenii francezi Bertrand Rinuy, Eric Devigne şi Bernard Latour.
Anul Cifră de afaceri Profit Angajaţi
2012 144.671.204 lei 2.156.173 lei 707
2011 157.727.641 lei 1.287.615 lei 695
2010 121.280.413 lei 615.827 lei 676
2009 132.919.380 lei 693.025 lei 845
2008 130.974.303 lei 915.102 lei 1.136
(Sursa: www.listafirme.ro)
- Etichete:
- azomures
- mariana dandarau
- ovidiu maior
Recomandări zi de zi
Administratie
Social
Politic
Business
Sanatate
Invatamant
Sport
Citește și:
Recomandari
|
|
Lasă un comentariu