
- redactia
- 0 comentarii
- 582 Vizualizări
Reginele pe patru roți au început să iasă pe strasse
13 mai 2016
Reginele pe patru roți au început să apară una câte una la Parada Vehiculelor Istorice. Cu un șarm inconfundabil și o deosebită încărcătură istorică, dobândită odată cu trecerea timpului, vehiculele clasice revin în centrul atenției, în cadrul unui eveniment organizat de Classic Car Club Mureș, Gentelmen’s Auto Mureș, în parteneriat cu Primăria Târgu-Mureș, Consiliul Județean Mureș și Universitatea Cultural Științifică Târgu-Mureș.
Cetatea Medievală va fi locul unde, tot în aceeași locație, în cadrul Paradei se va desfășura Târgul de Arte și Meserii, organizat de Primăria municipiului Târgu-Mureș în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Mureș.
Nu există farmece mai tainice și mai de neînvins decât cele ale frumuseții. În toată splendoarea ei, un Mercedes 450 SLC, iese în evidență prin culoarea verde și misterul multelor povești nespuse de pe vremea când circula pe drumurile europene. Chiar dacă asta se întâmpla acum 42 de ani, proprietarul mașinii nu o consideră o mașină veche, dimpotrivă, acum este mai nouă și mai puternică ca niciodată. Restauratorii Ovidiu Bonta, Eugen Bonta, Andi Trozner sunt doar o parte din cei care au știut să o transforme dintr-o piesă de muzeu, într-o veritabilă mașină, numai bună de fâțâit pe străzile orașului.
Fiat din 1968, ”Ăsta micu” , are 48 de ani, cu alte cuvinte, a văzut multe la viața lui, are 18 cai adevărați și e ca nou. Iubește Tîrgu Mureșul ca o a doua patrie, deoarece oamenii de aici l-au salvat de la dispariție, altfel, probabil la ora asta ar fi zăcut în vreun furnal la topit. În acest oraș, grație meseriașilor, a fost integral recondiționat. Se plimbă des pe străzi, a prins chiar 81 km la oră, motiv pentru care s-a ales cu o amendă și 2 puncte penalizare. Se află în proprietatea lui Gigi Oprișor și D.F.
Alfa Romeo GT 1600 Junior , are 42 de ani și a ajuns pe meleagurile noastre tocmai din îndepărtata Italie. Este, pe bună dreptate, o piesă rară de muzeu râvnită de orice colecționar înrăit de mașini. Îmbrăcată în culoare vișinie sau rosso fiorano, cum spun italienii, a avut nevoie de mâna și talentul restauratorilor de mașini de epocă din TîrguMureș care au făcut din ea, vreme de un an și jumătate, o minune pe patru roți. La cum arată, cine i-ar refuza compania?!
În cadrul deschiderii evenimentului, am avut plăcerea să cunosc doi ingineri, încercați de pasiunea de a restaura mașini de aproape 30 de ani încoace, Alexandru Mihalcea și Enache Șerban. Cei doi, ” au scanat” din priviri un Fiat Topolino din anii 50, afirmând că e bine restaurată, cu elemente peste 90 % originale.
Potrivit celor explicate de domniile lor, să restaurezi o mașină este o pasiune care consumă foarte mult timp. Cel mai adesea, o parte din componentele mașinii necesită căutări îndelungate sau găsirea unor soluții ingenioase pentru refacerea sau înlocuirea lor, astfel încât să fie și funcționale, și originale. Restaurarea unei mașini are mai multe etape: dezasamblarea, înlăturarea pieselor neoriginale, sablarea și recondiționarea completă a caroseriei, a părților mecanice, procurarea sau reproducerea necesarului de piese, refacerea tapițeriei și a instalației electrice, vopsirea, zincarea tuturor subansamblelor, cromarea, montarea, care este partea cea mai grea și testarea.
Prețul unui automobil de colecție depinde de foarte mulți factori, clasa din care face parte, tipul de caroserie, raritatea, frumusețea modelului, starea în care se afla, numărul de exemplare, cota din catalog.
Evenimentul din acest an va fi structurat pe două categorii: Raliu de Regularitate, etapa a II-a din Campionatul Național, la care vor participa 40 de mașini , participanții având de parcurs un traseu de 300 de km, cu destinație Valea Superioară a Mureșului, unde vor vizita frumuseţea şi măreţia a trei castele. La Concursul de Eleganță vor fi expuse în toată splendoarea lor 25 de vehicule, care vor fi apreciate atât pe baza interesului lor istoric, tehnic și estetic, a rarității lor și a autenticității, cât și pe baza eleganței și a stilului lor sofisticat.
Îți reamintim programul Paradei Vehiculelor Istorice:
Concursul de eleganță
Vineri, 13 mai între orele 10.00 – 13.00 înregistrarea vehiculelor participante la Concursul de Eleganță și amplasarea vehiculelor pentru jurizare. Între orele 14.00 – 18.00 jurizarea statică a vehiculelor expuse în Cetate de către Juriul Concursului de Eleganță- partea I
Sâmbătă, 14 mai orele 10.00 – 14.00 jurizare statică a vehiculelor expuse în Cetate de către Juriul Concursului de Eleganță- partea a II-a. Între orele 15.00 – 17.00 parada vehiculelor în Cetate. De la ora 20.00 (21.00) Festivitatea de premiere și Cina festivă.
Raliu de Regularitate
Vineri– 13 mai
10:00 – 17:00 distribuția numerelor de concurs
16:00 – briefing pentru Raliul de Regularitate
18:00 – startul Raliului de Regularitate cu probele speciale pe teritoriul
Orașului Tîrgu Mureș – 25km
Sâmbătă- 14 mai
07:00 – mic dejun
09:00 – startul Raliului de Regularitate
14:00 – prânz
17:00 – sosirea primei mașini din raliu
19:30 – sosirea participanților la cina festivă
20:30 – anuntarea rezultatelor, premierea participanților
Recomandări zi de zi
Administratie
Social
Politic
Business
Sanatate
Invatamant
Sport
Citește și:
Recomandari
|
|
Lasă un comentariu