
- redactia
- 0 comentarii
- 3596 Vizualizări
Când se eliberează o nouă carte de identitate şi cartea de identitate provizorie
30 septembrie 2018În contextul organizării şi desfăşurării în condiţii optime a referendumului pentru modificarea Constituţiei României din zilele de 6 şi 7 octombrie 2018, în vederea asigurării exercitării dreptului de vot, Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Mureş informează cetăţenii cu privire la:
- Cazurile în care se eliberează un nou act de identitate, aşa cum sunt ele enumerate limitativ la art.19, alin.(1) din O.U.G. nr.97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, cu modificările şi completările ulterioare, astfel:
- a) la expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate deţinut;
- b) dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, data ori locul naşterii, prenumele părinţilor;
- c) în cazul schimbării domiciliului;
- d) în cazul schimbării denumirii/rangului localităţilor şi străzilor, renumerotării imobilelor sau rearondării acestora, înfiinţării localităţilor sau străzilor;
- e) în cazul atribuirii unui nou cod numeric personal;
- f) în cazul deteriorării actului de identitate;
- g) în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;
- h) când imaginea facială din actul de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;
- i) în cazul schimbării sexului;
- j) în cazul anulării;
- k) pentru preschimbarea actelor de identitate care nu se mai emit, dar sunt valabile (vechile buletine de identitate).
(2) Titularul sau reprezentantul legal al acestuia este obligat să solicite eliberarea unui nou act de identitate, astfel:
- a) cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai puţin de 15 zile, în situaţia expirării actului de identitate;
- b) în termen de 15 zile de la producerea uneia dintre situaţiile prevăzute mai sus la literele lit. b) -j);
- c) oricând, în situaţia preschimbării buletinelor de identitate.
Nerespectarea dispoziţiilor de mai sus constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 40 lei la 80 lei.
- Conform prevederilor art.20 din O.U.G. nr. 97/2005, cartea de identitate provizorie, se eliberează:
– când solicitantul nu prezintă toate documentele necesare pentru eliberarea cărții de identitate;
– în cazul cetățenilor români cu domiciliul în străinătate, care locuiesc temporar în România.
- Cartea de identitate provizorie se eliberează în cazul în care persoana nu prezintă unul din următoarele documente: certificat de naştere, certificat de căsătorie, dovada adresei de domiciliu sau dovada divorţului.
- Acte necesare pentru eliberarea cărții de identitate proviziorii:
– cerere tip (se primește de la ghișeu);
– 3 fotografii mărime 3×4 cm cu bandă albă de 7 mm;
– chitanţa cu care se face dovada achitării contravalorii cărţii de identitate provizorii: 1 leu;
– documentele enunţate la punctul a, pe care la deţine persoana, original şi copie;
– declarația de consimțământ care se dă în fața lucrătorului de la ghișeu, de către titularul spațiului de locuit (cu actul de identitate original asupra sa).
- Termenul de valabilitate al cărții de identitate provizorii este de un an.
În perioada premergătoare desfăşurării referendumului şi în zilele de 6 şi 7 octombrie 2018, ghişeele de evidenţă a persoanelor de la cele 16 S.P.C.L.E.P. din judeţ vor desfăşura un program de lucru cu publicul extins, în vederea soluţionării cererilor cetăţenilor care doresc să îşi exercite dreptul de vot.
Programul de lucru va fi mediatizat de îndată ce vor fi primite dispoziţiile de la nivel central.
Codruţa SAVA
Director executiv, Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Mureş
- Etichete:
- carti de identitate mures provizorii
Recomandări zi de zi
Administratie
Social
Politic
Business
Sanatate
Invatamant
Sport
Citește și:
Recomandari
|
|
Lasă un comentariu