Inteligența artificială și relaționarea umană, subiecte-cheie la Conferința Națională „Creativitate și Inovație în Educație” Invatamant
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 700 Vizualizări

Inteligența artificială și relaționarea umană, subiecte-cheie la Conferința Națională „Creativitate și Inovație în Educație”

Universitatea Sapientia din Târgu Mureș a fost gazda celei de-a XII-a ediții a Conferinței Naționale „Creativitate și inovație în educație”, cu tema „Didactica viitorului: inteligență artificială și relaționare în context educațional multicultural”. Evenimentul, organizat de Casa Corpului Didactic Mureș, a reunit parteneri importanți din mediul universitar și preuniversitar, fiind coorganizat, în acest an, de Universitatea Sapientia din Cluj-Napoca, prin Facultatea de Științe și Tehnologie din Târgu Mureș.

În căutarea soluțiilor inovatoare

Deschiderea oficială a conferinței, care a avut loc vineri, 4 aprilie, a fost realizată de directorul prof. Fodor Alexandru Iosif, care a subliniat importanța unei educații moderne, adaptate schimbărilor rapide din societate.

„Este limpede că dorim să explorăm împreună frontierele noi ale educației bazate pe tehnologie și să identificăm soluții inovatoare pentru a pregăti elevii și studenții pentru o lume în continuă schimbare”, a declarat acesta.

La invitația organizatorilor, în deschidere a luat cuvântul și reprezentantul coorganizatorului din acest an, conf. dr. ing. Domokos József, decanul Facultății de Științe și Tehnologie din cadrul Universității Sapientia, filiala Târgu Mureș.

Evenimentul a reunit o serie de personalități marcante din educație, printre care conf. univ. dr. Ramona Rațiu, rector al Universității „Dimitrie Cantemir” Târgu Mureș, prof. univ. dr. Sorin Crișan, rectorul Universității de Arte din Târgu Mureș, precum și prof. univ. dr. habil. Ion Albulescu, director al Departamentului de Științe ale Educației din cadrul Universității „Babeș-Bolyai” Cluj-Napoca.

De asemenea, a fost prezentă conf. univ. dr. Daniela Ștefănescu, prorector al UMFST „George Emil Palade” din Târgu Mureș, universitate care a găzduit ediția precedentă a conferinței.

„Contăm pe colaborarea cu dumneavoastră și pentru edițiile viitoare ale conferinței”, a transmis organizatorul în semn de apreciere față de partenerii instituționali.

Inspectoratul Școlar Județean Mureș, partener tradițional al Casei Corpului Didactic Mureș, a fost reprezentat de prof. Paula Maria Dărăban, inspector școlar general, căreia i s-a mulțumit pentru implicarea constantă și sprijinul oferit în derularea evenimentelor educaționale din județ.

Lansare de carte

Unul dintre momentele semnificative ale primei zile a fost anunțul privind publicarea volumului științific rezultat din ediția a XI-a a conferinței, publicat de Presa Universitară Clujeană, una dintre cele mai importante edituri academice din România. Volumul cuprinde 78 de articole științifice, alături de programul detaliat al conferinței și componențele comitetelor științific și organizatoric.

„Acest demers editorial a presupus o muncă migăloasă și susținută, atât din partea echipei Casei Corpului Didactic Mureș, cât și din partea editurii, care a dat dovadă de profesionalism și rigoare academică”, a precizat prof. Fodor Alexandru.

”O reală provocare a școlii contemporane”

În cadrul aceluiași eveniment, a avut loc și prezentarea sponsorilor principali, printre care Principal 33, susținător important al ediției din acest an.

Tema conferinței a fost abordată din multiple perspective, fiind apreciată pentru actualitatea și relevanța sa.

„Tema aceasta este mai mult decât o simplă expresie a unei realități în plină transformare, ea este și un angajament pe care ni-l asumăm – acela de a construi un cadru educațional care integrează armonios tehnologia de vârf cu dimensiunea umană a învățării. Ne bucură faptul că tot mai mulți colegi din învățământul preuniversitar sunt preocupați de actualizarea competențelor digitale și de aprofundarea relaționării în contexte multiculturale – o reală provocare a școlii contemporane”, a subliniat în intervenția sa Alexandru Fodor.

După sesiunea inaugurală, programul a continuat cu prima parte a prelegerilor academice, susținute de cadre didactice și cercetători din învățământul universitar și preuniversitar, care au abordat tema conferinței din perspective diverse și complementare.

Cea de-a doua zi a conferinței a fost dedicată continuării prelegerilor academice, urmate de activitățile pe secțiuni, în cadrul cărora au fost prezentate lucrările înscrise, însoțite de sesiuni de dezbateri și formularea unor concluzii comune.

Liliana BĂLAN

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete


Citeste Zi de Zi Online


 

 











 

 

 

Print





Transilvania Business

ARHIVE

error: Content is protected !!