Autostrada Transilvaniei: Tunelul Meseș și pasul decisiv pentru legătura rutieră a Transilvaniei. Târgu Mureșul, tot mai aproape de Europa Business
  • redactia
  • 0 comentarii
  • 987 Vizualizări

Autostrada Transilvaniei: Tunelul Meseș și pasul decisiv pentru legătura rutieră a Transilvaniei. Târgu Mureșul, tot mai aproape de Europa

România face, în sfârșit, un pas uriaș spre conectivitatea reală și modernizarea infrastructurii rutiere. Contractul pentru ultimul sector neînceput din mult-așteptata Autostradă Transilvania (A3) a fost semnat, aducând cu sine cel mai scump proiect de acest tip din istoria țării: nu mai puțin de 6,62 miliarde de lei, fără TVA. Lucrările vor fi realizate de o asociere de firme turcești, iar contractul este finanțat prin Programul Transport 2021-2027 al Uniunii Europene.

Acest segment de autostradă, de 41 km, cuprins între Poarta Sălajului și Nușfalău, include ceea ce va deveni cel mai lung tunel rutier construit vreodată în România: Tunelul Meseș, cu o lungime de 2,89 km per galerie și un total de 5,78 km în ambele sensuri de mers, potrivit profit.ro.

Autostrada care leagă trecutul de viitor: ce înseamnă acest proiect pentru Târgu Mureș?

Pentru Târgu Mureș, și județul Mureș implicit, această etapă de dezvoltare nu este doar un pas în direcția unei infrastructuri moderne, ci o adevărată oportunitate de reconectare la marile fluxuri economice și logistice europene.

Autostrada Transilvania, odată finalizată, va lega vestul de centrul și nordul României, creând o axă strategică ce poate transforma orașe precum Târgu Mureș în noduri economice regionale. Târgu Mureș, a cărui dezvoltare a fost de multe ori frânată de lipsa unei legături directe și rapide cu vestul țării, va putea deveni un pol de atracție pentru investiții și turism.

65 de structuri inginerești, o rețea complexă de viaducte și pasaje

Pe lângă tunel, tronsonul Poarta Sălajului – Nușfalău va include 65 de poduri, viaducte și pasaje, însumând aproximativ 13 km de structuri suspendate. Acestea vor traversa văi, drumuri secundare și râuri, asigurând continuitatea și fluența traficului, indiferent de relieful dificil al zonei.

Proiectul are o durată totală de 78 de luni: 18 luni pentru proiectare și 60 de luni pentru execuție. Cu toate acestea, autoritățile speră că ritmul lucrărilor va putea fi accelerat, iar presiunea publică și politică ar putea juca un rol în grăbirea finalizării acestui segment vital.

Autostrada Transilvania: din vis întârziat, în realitate palpabilă?

Pornită cu entuziasm la începutul anilor 2000, Autostrada Transilvania a fost vreme de două decenii simbolul promisiunilor neîmplinite și al infrastructurii fragmentate. Între timp, au fost finalizate mai multe segmente, dar lipsa unei continuități între secțiuni, mai ales în zonele montane, a redus semnificativ impactul economic al proiectului.

Semnarea contractului pentru sectorul Poarta Sălajului – Nușfalău, cu tot cu Tunelul Meseș, închide practic cercul. Acum, pentru prima dată, se poate vorbi serios despre o autostradă care unește adevărat Ardealul de restul țării și de Europa.

Târgu Mureș, în pragul unei noi ere de dezvoltare

Odată cu finalizarea acestui segment, Târgu Mureș va avea o deschidere reală către Cluj-Napoca, Oradea, și mai departe către granița de vest, fără a mai fi nevoie de drumuri naționale aglomerate și pline de riscuri. Timpul de deplasare va fi redus semnificativ, iar regiunea va deveni mai atractivă pentru investitori din domeniul logisticii și transporturilor, dezvoltatori imobiliari și industriali, turismul internațional și național și forța de muncă din județele limitrofe.

(L.P.)

Sursa foto: freepik.com

Distribuie:

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

DISCLAIMER
Atentie! Postati pe propria raspundere! Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Recomandari

Recent
Popular
Etichete


Citeste Zi de Zi Online


 

 











 

 

 

Print





Transilvania Business

ARHIVE

error: Content is protected !!